lundi 11 février 2013

Military Training Drills Resume in Preparation for Martial Law

Salut au peuple américain, le cauchemar se précise. Sauf que, je suis le seul à le penser !

Bon, mes chers cinq lecteurs, sur ce document, j'essaie de récupérer les vidéos.
Mais, pour commentaires, "les" forces fédérales, c'est-à-dire, l'armée, la garde nationale, les compagnies de sécurité privées et les polices d'état se préparent "soi-disant" à intervenir dans le cadre de l'application de la loi martiale aux Etats-Unis.
Comme par hazard "cet" entraînement avec intervention d'hélicoptères de combat se répète état après état.
Un simple "entraînement" déclarent les autorités interrogées.
Mais, un entraînement pour quoi faire au final ?
Pour préparer un  coup d'état avant qu'un réveil citoyen n'oblige l'état fédéral à revenir aux lois qui limitent la puissance des cartels. Car, à mon avis, ce sont eux avec certains grands trusts financier qui sont à la manoeuvre.
Ils ont l'industrie, ils ont la finance, ils ont les média, journaux, télés, radios, ils ont les élus politiques; ils contrôlent le secteur de la distribution alimentaire, d'électricité, des banques (donc, des distributeurs), une grande partie de l'administration fédérale et des états est à leur botte, la garde nationale, des secteurs entiers de l'armée américaine, bref, ces gens-là, ont la main.
Reste à savoir le moment qui leur paraîtra le plus favorable et quel prétexte leur média mettront en avant.
En tout cas, pour moi, le système politique tel qu'il existe encore aux Etats-Unis, est voué à disparaître et dans pas longtemps à mon avis.

Military Training Drills Resume in Preparation for Martial Law

230209topSusanne Posel
Occupy Corporatism
January 29, 2013


Competitive Outcomes , an organization training young military recruits from the JROTC, ROTC, cadet programs, foreign militaries and police and fire departments are conducting customized drill training exercises, seminars and providing manuals in 2013 in Marietta, Georgia; Los Angeles and San Diego, California. They work with the US Navy, armed and unarmed divisions of ROTC and JROTC; as well as the Air Force.
Recently black hawk helicopters flew across the skies in Miami, Florida in a joint drill exercise between the US Military and local police. Traffic was blocked off on major streets. Military personnel claimed that the exercises were in preparation for overseas combat missions. However the sound of gunfire could be heard as locals were alarmed.
The Miami-Dade County Police Department said in a statement that this was “routine” and “designed to ensure the military’s ability to operate in urban environments, prepare forces for upcoming overseas deployments and meet mandatory certification requirement.”
In Houston, Texas, SWAT teams and the US Military conducted a training exercise near the local airport. According to the Military, this was a multi-agency training drill.
Helicopters were circling Carnegie High School near Houston.
The House of Representative have raised the pay scale for Military, National Guard and Reservists by 1.7% in 2013.
According to the State of Washington 2013-2015 Training and Exercise Plan document explains a “strategic plan [that] combines enhanced planning” with “new equipment purchases, innovative training and realistic exercises to strengthen Washington’s emergency prevention and response capabilities.”
This plan coordinates local police departments with the US Military in an effort to “assess core capabilities in order to define objectives” regarding training exercises. These drills are administered by the Washington Military Department’s Emergency management Division (EMD). Collaboration with local and state agencies, as well as private sector partners supports an agenda to bind those agencies together to receive funds from the Department of Homeland Security (DHS) under the guise of protecting the general public, property, and the economy of the US government.
Presidential administrative National Security Strategy documents explain how to defend the Republic within domestic borders with suggested scenarios where a group of political reactionaries commandeer a prominent area of a town or city which requires that the US Army support local law enforcement in conjunction with state officials – including local government representatives.
As outlined in the Intelligence Preparation of the Battlefield (IPB) report, processes are defined by operational environments in regard to battle space, effects, evaluation of threats and adversaries while determining the course of action. In regard to civil situations, and to maintain intelligence and operational purposes, preparations with regard to terrain are inconsequential.
According to the RAND Corporation document, Street Smart: Intelligence Preparation of the Battlefield for Urban Operations, the use of IPB in urban areas will alleviate some of the anticipated “analytic difficulties posed by urbanized areas.”
By training in American cities, the armed forces can realize maneuvers and special considerations that are needed to control urban infrastructure in the case of civil disturbance and insurrection. Having foreknowledge of the people living in the specified cities that are marked for control assist in the “critical operational success” of not only “knowing the enemy” but also the ability to retain a level of concealment and surprise.
When the US Army is “called upon to operate in villages, towns, and cities their directive will be to “neutralize American citizen’s technological capabilities” using “sophisticated intelligence equipment” and advanced tactical training.
Contained within the US Army Military Police training manual for Civil Disturbance Operations are outlines describing how the US military will use the arsenal at their disposal to quell domestic riots, confiscate firearms and kill Americans during times of mass civil unrest.
The explicit use of “deadly force” when confronting “dissidents” is clearly stated with the refusal of a “warning shot” and the directives toward weapons that rioters or demonstrators will experience in the name of continuity of government.
In 2012, the US Special Operations Command (USSOC) has conducted “training exercises” over Minneapolis. In a twofold effort, the US Armed Forces are acclimating the American public to seeing military everywhere, as well as being able to train their soldiers in real time on US streets in a manipulative effort to circumvent Posse Comitatus.
Both the local police department and Federal Aviation Administration (FAA) collaborated, according to authorities to decide on training exercise times and locations although the general public was unaware of these war games until they were evident in their local skies.
The Department of Defense (DoD) drill that concerned residents in Coconut Grove, a city in Miami-Dade County, Florida. After midnight, simulated gunfire and explosions would be heard as military helicopters flew over skyscrapers. Local mainstream media reported: “Miami police assisted in overseeing the exercises — but they were instructed to keep quiet about the exercises until late Monday, for security reasons. The police also blocked off roads around the Grand Bay during the exercise.”
In Plainville and Worchester, Massachusetts, surprised citizens witnessed “military helicopters descended on the vacant Wood School [in] the late hours of the night in a scene that might have appeared to simulate the United States’ Special Forces attack on Osama bin Laden’s compound last year.” Many locals had their homes swooped down upon by black helicopters in an obvious display of military dominance over the general public.
Residents saw helicopters landing near Worcester Memorial Auditorium in Lincoln Square. Local newspapers were flooded with “telephone calls and e-mails . . . curious about what was happening.”
The local police claim they were unaware of the drills.
Law-enforcement battalions, consisting of specialized military police officers (SMP), are being set up to work with local police while remaining part of the Marine Corp.
SMPs would be deployed to assist in any event of civil disturbance, handling of detainees, use biometrics to identify suspects and conduct forensic work. Their assistance is not limited to conducting DUIs and writing speeding tickets in an effort to re-brand the Marine Corps as being more involved with average work now allocated to local law enforcement.
Posted by on January 29, 2013. Filed under Police State. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. Responses are currently closed, but you can trackback from your own site.

Et, pour finir, cette bonne nouvelle :

(source : la Tribune)

Comment l'Irlande a liquidé son fardeau bancaire en une nuit

Copyright Reuters
Copyright Reuters
1
Romaric Godin | 07/02/2013, 19:00 - 699 mots
Dublin a vécu une nuit folle pour régler son problème bancaire. Un mouvement qui a conduit le pays à contraindre la BCE à accepter ses conditions.
Il y a eu cette nuit un parfum de crise de la dette à Dublin. Le gouvernement irlandais a lancé une procédure accélérée pour liquider l'Irish Bank Resolution Corporation (IBRC), qui regroupe les reste des banques Anglo Irish Bank et Nationwide qui avait été nationalisées en 2009 et 2010.
Une nuit pour agir
Vers 17 heures, mercredi, les agences Reuters et Bloomberg commencent à évoquer une possible liquidation de la banque. Michael Noonan, le ministre irlandais des Finances, prend alors peur. Si cette nouvelle se répand, les déposants à l'IRBC vont vider leurs comptes et les détenteurs des obligations émises par l'IRBC vont chercher à solder leurs positions. La valeur de la banque risque de s'effondrer et le projet de liquidation en douceur, prévue selon lui depuis septembre, risque d'échouer.
En début de soirée, Michael Noonan lance donc le processus. Il faut parvenir à achever le processus avant l'ouverture des guichets, et des marchés. En début de soirée, les dirigeants de l'IRBC sont remerciés et le contrôle de la banque est confié au cabinet KPMG. Vers 20h30, un projet de loi de 52 pages est présenté au conseil des ministres. Il prévoit le transfert de tous les actifs de l'IRBC à la banque publique NAMA et l'émission par cette dernière d'obligations pour payer les créanciers. Le projet est présenté en urgence au Seanad, le Sénat irlandais, qui l'adopte, puis, vers 3 heures du matin, au Dail, l'assemblée nationale, qui l'accepte aussi. Aucun amendement n'était toléré. Vers 6 heures du matin, le président irlandais, Michael Higgins, revenu précipitamment de Rome, promulgue la loi. L'IRBC a cessé d'exister.
Le règlement du différend avec la BCE
L'affaire ne s'arrête pas là. Cet après-midi, le gouvernement annonce avoir trouvé un accord avec la BCE sur le règlement de la « reconnaissance de dettes » (promissory notes) de 30 milliards d'euros signée par l'Etat irlandais à l'IRBC en 2010 afin que cette dernière puisse se refinancer auprès de la BCE. Cette reconnaissance de dettes obligeait Dublin à rembourser chaque année en mars 3 milliards d'euros à l'IRBC afin que cette dernière puisse ensuite rembourser les sommes levées à la BCE. Evidemment, une fois IRBC liquidée, la question de cette procédure se pose. En réalité, Dublin a clairement piégé la BCE en la contraignant à trouver un accord alors qu'elle rechignait depuis des mois à conclure.
L'accord avec la BCE met fin au paiement annuel de 3 milliards d'euros. La reconnaissance de dettes du gouvernement irlandais envers l'IRBC est remplacée par le versement direct à la BCE d'une obligation d'Etat irlandaise de 40 ans de maturité et portant intérêt à 3%. Ceci fera économiser, selon le Taoiseach (premier ministre irlandais) Enda Kenny, un milliard d'euros par an au budget. « Ce sera autant de taxes et de coupes budgétaires en moins », a conclu le Taoiseach.
Fin d'un dossier empoisonnant
Avec ce mouvement précipité, l'Irlande en finit avec un dossier qui empoisonnait son retour sur les marchés. Désormais, l'ex-«tigre celtique» peut envisager l'avenir avec plus de confiance. D'autant que le rapport de la troïka publié ce jeudi ne tarit pas d'éloges sur le pays. Reste cependant deux questions. D'abord, l'économie de l'Irlande reste fragile. Elle repose uniquement sur les exportations, la demande intérieure restant des plus faibles. Mardi, les constructions de maisons neuves ont atteint le plus bas niveau depuis 1970. Pas sûr, donc, que l'Irlande puisse être un modèle pour le reste de l'Europe. Ensuite, l'accord trouvé avec la BCE pose problème : la BCE ne doit pas acheter directement des dettes émises par les Etats de la zone euro. Certes, ici, il s'agit d'une conversion d'une dette bancaire. Mais ceci a furieusement le goût d'un renflouement direct. Il est vrai que les dirigeants européens et la BCE avaient déjà affirmé voici quelques semaines que « l'Irlande était un cas particulier. » Comme la Grèce. De plus en plus, donc, l'Europe devient donc une addition de « cas particuliers » qui permettent aux dirigeants européens d'éviter leurs propres engagements.le principal enseignement de cette "folle journée" restera cependant que, pour la première fois depuis le début de la crise, un pays a fait céder ses créanciers et la BCE dans un mouvement rapide et inédit. C'est peut-être la plus belle réussite irlandaise.

Bien le bonjour chez vous.
René.

Aucun commentaire: